سفارش تبلیغ
صبا ویژن

WAN چیست

WAN چه میباشد؟

کانال دور و  طراحی سایت فروشگاهی در مشهد اطراف بزرگ یا این که WAN نوعی از کانال‌های ارتباطی میباشد که میتواند دستگاه‌ها را از یکسری جای و در سراسر دنیا به هم متصل نماید. WAN‌ها وسیع ترین و پهناور ترین صورت کانال‌های کامپیوتری میباشند که تاکنون در دسترس می‌باشند.

این کانال‌ها اکثر اوقات به وسیله ارائه دهندگان سرویس ها تولید می گردند که WAN را به شغل ها‌، مدرسه ها‌، دولت‌ها یا این که عامه مردم اجاره می دهند. این مشتریان تا هنگامی که به WAN تولید گردیده دسترسی داشته باشند میتوانند از کانال برای رله و ذخیره داده یا این که رابطه با بقیه یوزرها‌، صرف حیث از وضعیت مکانی آنان‌، استعمال نمایند. دسترسی به‌این کانال از روش لینک و پیوند‌‌های متفاوت مانند کانال‌های محرمانه مجازی (VPN) یا این که خطوط‌، کانال‌های بی سیم‌، کانال‌های موبایل یا این که وب قابلیت پذیر میباشد.

 

کاربرد WAN 

در سازمان‌های در بین المللی، WAN به آنان اذن می دهد تا فارغ از تأخیر عمل‌های مهم روزانه خویش را انجام دهند. پرسنل از هر جایی می توانند از WAN اداری برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها و برقراری رابطه با همیاران به کار گیری نمایند یا این که به آسانی در رابطه با راءس منابع داده یا این که به عبارتی دیتابیس اساسی آن سازمان بمانند. متخصصان خبره کانال به سازمانها یاری می‌نمایند تا کانال وسیع داخلی خویش و بقیه زیرساخت‌های اصلی فناوری داده ها را نگهداری نمایند تا مشکلی برایشان پیش نیاید و سهوا داده ها اصلی خویش را از دست ندهند.

 

مزایای کانال WAN 

متمرکز ساختن زیرساخت‌های فناوری داده ها: اکثری از متخصصان این مورد را مطرح ترین خصوصیت WAN میدانند. به عنوان مثال فرض نمایید شما میخواهید داده ها دانشجوها سراسر کشور‌ایران را رئیس نمایید. بجای اینکه برای هر دانش کده یک سرور مستقل آماده نمایید که هزینه‌های متعددی برای شما به توشه خواهد آورد، با یک سرور اساسی که کلیه کالج‌ها به آن وصل میباشند عمل خویش را پیش خواهید پیروزی. در‌این‌حالت‌ تمامی داده ها هم در یک مخزن مرکزی گردآوری گردیده اند و دسترسی و رئیس آن ها به آسانی شکل می گیرد. مهمترین مزیت کانال‌های عظیم، گنجایش و خطاپذیری بیشتر آن ها میباشد. بدلیل وجود ابزار متفاوت، قابلیت و امکان اینکه کانال با از عمل افتادن یکی قسمت‌های خویش بی نقص مختل گردد، نادر میباشد.

حفاظت کارکشته خیس از داده ها و اطراف سری: وقتی که شما داده‌های خویش را از روش WAN منتقل میکنید، خویش به خویش یک لایه محافظتی رمزگذاری گردیده به آن اضافه می‌گردد تا از دسترس هکر‌ها به دور بماند.

برقراری تماس‌های صوتی: چنانچه ارائه دهنده خدمت WAN شما، قابلیت و امکان انتقال داده‌های صوتی را داشته باشد، ‌شما می توانید با استعمال از این قابلیت در هزینه‌های تماستان صرفه جویی فرمائید.

 

معایب کانال WAN

هزینه بالای فعال سازی: WAN‌ ها سیستم‌های پیچیده ای می باشند در سود فعال سازی آن بسیار هزینه بر میباشد و به نسبت بزرگی کانال، بها فعال‌ساز‌ی فراتر هم می‌رود.

به وجود وارد شدن ایرادات امنیتی: از آنجایی که شاخه‌های متعدد به سرور مرکزی وصل می باشند،‌ مدیر امنیت در تمامی این شعبه‌ها هزینه بالایی میبرد و قابلیت دارااست منجر بوجود وارد شدن مشکلاتی مانند سرقت داده ها یا این که فساد پرونده‌ها بشود.

مسائل مرتبط با تعمیر و حفظ: عمل در اختیار گرفتن و حفظ از کانال WAN بایستی به طور منظم انجام بگیرد تا از هرگونه فساد و خلل دوری گردد.

 

سوئیچ چه می باشد؟نوشته‌ی علمی دارای ارتباط: سوئیچ چه چیزی است؟ اشکال آن را بشناسید

 

MAN، کانال دور و بر شهری یا این که به عبارتی Metropolitan Area Network

کانال MAN

 

کانال BROADBAND و ‌BASEBAND

در حالتی که کانال‌ی شما، بخاطر نوع رسانه‌ی انتقال فقط توان انتقال یک سیگنال در هر لحظه را داشته باشد، این کانال BASEBAND یا این که تک باند میباشد. در صورتی کانال بضاعت و توان انتقال یک‌سری سیگنال به طور به طور همزمان را داشته باشد، پهن باند یا این که BROADBAND میباشد.