سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار passive و ابزار active

در کانال به چه چیز passive یا این که active میگویند؟

معنی فعال یا این که غیرفعال در دو گفت و گوِ کانال کاربرد داراست: ابزار و سرویس ها

 

ابزار passive و ابزار active در کانال

ابزاری که  طراحی سایت فروشگاهی در مشهد بصورت بدون واسطه به جریان برق وصل می‌باشند، فعال و ابزاری که به صورت بدون واسطه به جریان متصل نیستند غیر فعال نامیده می شوند. در اصل ابزار فعال کانال‌ سبب تقویت سینگال گردیده البته غیرفعال‌ها فقط منتقل کننده آن می‌باشند. ابزار فعال همچون: مودم، سوئیچ، کارت کانال و... ابزار غیرفعال همچون: کابل، رک و... 

 

سرویس ها فعال و غیر فعال در کانال

هر کاری که قبل از تنظیمات کانال، اعم از نصب و فعال سازی انجام می‌گردد، سرویس ها غیرفعال میباشد. سرویس ها غیر فعال مثل: پباده سازی، پیاده سازی نقشه، داکت کشی، ترانکینگ و...مرحله‌ی افتتاح به عبارتی سرویس ها اکیتو میباشد. در‌حالتی که بعد از نصب زیرساخت شما مبادرت به فعال سازی و نصب قابل انعطاف‌افزارهای کانال بکنید، یک سرویس اکتیو ارائه داده‌اید.

 

‌network adopter چه است؟

به عبارتی کارت کانال یا این که network card میباشد. این قطعه در کل رایانه‌های فردی پیدا می گردد و به عبارتی قطعه‌ای میباشد که سبب ساز میشود شما به وب دسترسی پیدا فرمائید. با به کار گیری از این قطعه ایستگاه‌ها بضاعت و توان اتصال به کانال را پیدا می‌نمایند.

 

repeater یا این که تکرار کننده در کانال

وظیفه‌ی تقویت سیگنال در کانال را داراست. همان این قطعه، سیگنالی را اخذ و آن را تقویت می‌نماید تا فاصله طولانی خیس را پایین پوشش قرار دهد. این قطعه چه در کانال‌های باسیم و چه در کانال‌های بی‌سیم، با گونه های رسانه‌های انتقال، کاربرد دارااست. یعنی تکرارگر در کانال‌های فیبرنوری، مسی، سیگنال‌های مخابراتی و... استعمال میگردد.

 

نقش router یا این که مسیریاب در کانال

وظیفه‌ی روتر در کانال اتصال یک‌سری کانال محلی به یکدیگر میباشد. روتر این‌عمل را توسط‌ی رسانه‌های باسیم یا این که بی‌سیم به انجام میرساند. روتر‌ها در واقعیت یک کامپیوتر کوچک می باشند. این ابزار، دارنده پردازنده، یاد و سیستم ورودی و خروجی میباشد.

 

switch چه می باشد؟

سوئیچ وظیفه‌ی اتصال یکسری ایستگاه در کانال را به عهده داراست. ابزار مختلف در کانال مثل کامپیوتر، روتر و...، از روش پورت‌ها متعددِ سوئیچ به آن متصل، با پیکربندی صحیح، رابطه دربین آن ها برقرار میشود.

 

bridge یا این که پل در کانال

بریچ وسیله‌ای میباشد که بواسطه‌ی آن دو کانال همسان، از حیث پروتکل و سیستم دلیل، بهم متصل می گردند. عکس این مساله هم قابلیت پذیر میباشد. در صورتی‌که روزگاری ترافیک بر روی کانال شما زیاد شد، می توانید با به کارگیری از پل یک کانال را به دو کانال تبدیل و ترافیک را پخش نمایید.

 

نقش hub در کانال چه می‌باشد؟

هاب به عبارتی وسیله‌ای میباشد که با آن توپولوژی ستاره‌ای پیاده‌ سازی می گردد. با به کارگیری از هاب شما یکسری سیستم، که تعداد آن‌ها محدود به پورت‌های هاب میباشد، را بهم متصل میکنید. نقشی که هاب ایفا می‌نماید در اشتراک گذاری داده ها میباشد، یک ایستگاه داده ها را برای هاب می‌فرستد و هاب به نوبت آن را به کل پورت‌ها ارسال می‌نماید تا اینکه به ایستگاه فرستنده رسد. 

 

کانال کامپیوتری: فرصتی مطلوب برای درآمد زایی

توضیحات مربوط به ابزار و اصطلاحات کانال به اتمام رسید. بدلیل تمامی‌گیری بستر‌های کانال‌ای و نیاز به آن‌ها، کارشناس کانال جزو شغل ها پرطرفدار در بازار فعالیت میباشد. ولی دنیای کانال، دنیایی پویا میباشد که برای همگام شدن با ریتم آن، نیاز به سعی همیگشی دارید.