سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پباده سازی ریسپانسیو

 

پباده سازی ریسپانسیو چه است

پباده سازی ریسپانسیو (Responsive Design) یا این که واکنشگرا مرتبط با تغییر تحول ظواهر صفحه های تارنما متناسب با سایز مرورگر یوزرها میباشد. یعنی ظواهر اینترنت‌وب سایت در کل دستگاه‌هایی که مخاطب با آن از تارنما دیدن می‌نماید (مثل گوشی، تبلت، لپتاپ و..)، مطلوب باشد.

 

امروزه یوزرها با گوشی، تبلت، لپتاپ و.. از وب استعمال می‌نمایند. صفحه های اینترنت می بایست به سیرتکامل‌ای باشند که استفاده کننده موقع به کار گیری از آن نیاز به زوم کردن، اسکرول کردن افقی و… را نداشته باشد، متن ها خوانا و دکمه‌ها قابل کلیک باشند.

به تصویر پایین نگاه فرمائید. این یک مثال از پباده سازی رسپانسیو میباشد. در نمایشگر گوشی و تبلت چیدمان عناصری که در نمایشگر کامپیوتر بوده عوض شده میباشد تا برای تماشاچی رابط کاربری مطلوب‌تری را ساخت و ساز نماید.

طراحی سایت فروشگاهی در مشهد

پباده سازی ریسپانسیو

در پباده سازی ریسپانسیو طراح وبسایت بایستی بر حسب تجربه و خلاقیت خویش برای هر سایز از برگه یک طرح مطلوب در حیث بگیرد. به تصویر بعدی اعتنا فرمایید.

این برگه‌ی اینترنت در نمایشگر لپتاپ دارنده سایدبار و یک منو در پهنا شیت میباشد. این ورقه می بایست در نمایشگر تلفن همراه ظواهر توده‌تری داشته باشد.

 

پباده سازی برخورد گرا

همان گونه که در تصویر بعدی می بینید، ظواهر موادسازنده این برگه در نمایشگر موبایل پاره ای عوض شده میباشد. عنا وین منو تحت هم قرار میگیرند و با یک دکمه گشوده و بسته میشوند. قسمت سایدبار نیز از کنار کاغذ حذف و مطالب آن به انتهای کاغذ منتقل گردیده‌اند.

در واقع عکس العمل‌گرایی، یک تکنولوژی میباشد که دیزاین با دقت به سایز مرورگر به طور خود کار تغییر و تحول می‌نماید.

 

معنا ریسپانسیو بودن تارنما

چرا برخورد‌گرا بودن وب سایت اساسی میباشد؟

ریسپانسیو بودن صفحه ها سبب ساز می شود استفاده کننده حین مراجعه به تارنما، تجربه‌ی بهتری داشته باشد. سوای نیاز به زوم کردن در کاغذ کل مطالب را بخواند، تصاویر را ببیند به سیرتکامل‌ای که به کار گیری از اینترنت‌وب سایت برای وی آزاردهنده نباشد.

همینطور برخورد‌گرایی صفحه ها اثر بسیار خیر در بهینه سازی خواهد داشت. گوگل به اینترنت‌تارنما‌هایی که برای یوزرها خویش قیمت قائل گردیده و برای راحتی آنان پباده سازی قابل قبولی دارا‌هستند، بیشتر دقت می‌نماید! یعنی اقبال شما برای قرارگیری در سطرهای نخستین از حاصل کاوش بیشتر می‌گردد. برای داده ها بیشتر به ورقه‌ی یادگرفتن‌ seo رجوع نمایید.

 

دقت: در حالتی که قصد دارید پباده سازی قالب وبسایت خویش را به شرکتی بسپارید، قطعاً از Responsive بودن پباده سازی مطمئن گردید.

برخورد‌گرا بودن کلیه صفحه های وبسایت از ضوابط اساسی پباده سازی‌های گروه ادمین وبسایت میباشد.

 

آزمایش ریسپانسیو بودن وب سایت

ابزار های متعددی می‌باشند که صفحه های وب سایت شمارا آنالیز و واحد سنجش رسپانسیو بودن آن را گزینش می‌نمایند. یکی‌از شایسته ترین ابزارهای آزمایش ریسپانسیو، ابزار گوگل میباشد که می توانید برای مشاهده‌ی آن از لینک و پیوند پایین یاری بگیرید.